November, een mooie maand om onze contributors weer eens een aantal vragen te stellen over hun bedrijf. Deze maand hebben we het over zichtbaarheid. Want hoe maken zij zichzelf en bedrijf zichtbaar? Via social media, of geven zij de voorkeur aan andere middelen. Welke manier vinden zij prettig? Oftewel. We kunnen niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen. Deze week Josette van Bewussst aan het (schriftelijke) woord!

Hoe maak jij je zichtbaar bij jouw (potentiële) klanten?

Begin dit jaar ben ik gestart met Bewussst en is het voor mij vooral belangrijk om naamsbekendheid op  te bouwen. Dit doe ik vooral via social media. Dit strookt niet helemaal met Rust in de Kop en dat is ook de reden dat ik af en toe even Bewussst offline ga. Mezelf even niet voeden met de #lovemylife’s, maar even terug naar de basis door bijvoorbeeld op te laden in de natuur. Toch werkt social media goed om veel mensen te bereiken.

Ook bezoek ik regelmatig netwerkbijeenkomsten en dit vind ik boven verwachting erg leuk. Ik heb in het afgelopen jaar heel veel leuke mensen ontmoet. 

Wat vind jij de meest fijne manier om jezelf/jouw bedrijf zichtbaar te maken?

Netwerken en nieuwe mensen leren kennen. Ik kreeg deze tip tijdens de start van Bewussst en ik vond het eerlijk gezegd nogal overdreven, maar niks is minder waar.  Netwerken werkt! 

Ik herinner nog mijn eerste keer…, ik ging voor het eerst naar een netwerk, ontbijtbijeenkomst. Dat is serieus vroeg (06:45 uur aanwezig) met een groep van zo’n 40 ondernemers, wauw nogal overweldigend. Maar dat was niet alles…, ik mocht op dit vroege ochtenduur ook mijn elevator pitch van 1 minuut voor Bewussst geven, wauw serieus overweldigend! Zo’n pitch went nooit, maar je kunt het wel oefenen en jouw bedrijf behoorlijk goed zichtbaar maken.

Wat vind je het meest lastig aan jezelf in the picture te zetten bij jouw (potentiële) klanten en hoe ga je daar mee om? 

Ik wil met Bewussst vooral mensen inspireren en helpen om meer Rust in de Kop en meer Ruimte in het lichaam te ervaren, maar hier vind ik het commerciële aspect nog weleens lastig. Ik wil niet zo’n marketingmachine zijn, maar juist de persoonlijke aandacht vind ik belangrijk. Dus af en toe een social media detox en meer persoonlijke gesprekken.

Met een Bewusssste groet,
Josette

Over de auteur

Josette Jimmink

Josette Jimmink

Eigenaresse Bewussst

Josette gooide haar leven de afgelopen 2 jaar flink om. Ze woonde in Amsterdam en had daar een drukke job in de effectenhandel. Nu woont en werkt ze vanuit Alkmaar aan ‘Rust in de Kop’ met haar bedrijf Bewussst. Ze geeft yoga en massages op locatie. Wat een ommezwaai! Hoe ze dat heeft gedaan? Houd haar blogs in de gaten!
Lees alle artikelen van Josette >>

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.