Masterclass social media

De succesfactoren voor goede content

Veel ondernemers struggelen met het maken van goede berichten. Dat content goed en leuk moet zijn weten we ondertussen wel. Je valt namelijk niet meer zo snel op, omdat bijna iedereen social media inzet. Maar hoe maak je leuke berichten die waardevol zijn en aanslaan bij jouw doelgroep? Zonder dat je daar vijf uur op een dag mee bezig bent. Want social media is vast ook bij jou niet het enige dat op je to-do lijst staat. 😉

In deze Masterclass Social Media leren wij je de succesfactoren voor goede social media content. Wij delen onze gouden tips waarmee je waardevolle berichten kunt maken die echt binnenkomen bij jouw leukste klanten.

Ook wij vonden social media een ‘moetje’

Een jaar geleden vonden wij social media beiden nog een ‘moetje’. Je hoorde (toen ook al) dat je er echt aanwezig moet zijn, want jouw bestaande klant, jouw leukste (potentiële) klant en jouw ambassadeurs zijn er dagelijks op te vinden. Een periode zonder aanpak volgde. En dit waren wij al snel zat! Je steekt veel tijd in het maken van berichten waarvan je hoopt dat ze goed ontvangen worden en waarbij je leuke reacties ontvangt. Als  je er geen contact met je volgers uit haalt (en laat staan omzet!), wordt het al snel een ‘moetje’. We besloten om er werk van te maken, omdat social media te waardevol is om er niets mee te doen.

We lazen boeken, volgden trainingen, observeerden succesvolle voorgangers en experimenteerden ons rot. Tot we erachter kwamen welke werkwijze ervoor zorgt dat we social media succesvol kunnen inzetten, op een tijdbesparende én succesvolle manier.

Bijkomend voordeel is dat we het daardoor ook echt leuk zijn gaan vinden. Want alle tijd en aandacht die we er aan geven levert nu ook echt iets op! We vergroten namelijk dagelijks ons online bereik, krijgen nu de leukste nieuwe klanten via social media en groeien ook op financieel gebied. Win-win!

Herken jij jezelf hierin?

  • Ik heb regelmatig het gevoel van ‘ik heb geen idee wat ik nu weer moet plaatsen, maar ik moet iets online zetten dus typ ik maar even wat.’
  • Ik weet niet goed hoe ik klanten krijg via social media.
  • Ik vind het lastig om te kiezen welk social media kanaal het beste bij mij en mijn bedrijf past.
  • Ik ben onzeker over hoe ik regelmatig leuke en waardevolle berichten kan plaatsen, zonder dat mijn volgers mij vervelend gaan vinden.
|

“Het is belangrijk dat alle content die je plaatst goed is. We gaan niet voor medium. Het moet mega leuk & waardevol zijn, anders scoort het niet.”

Annic van Wonderen

#Masterclass Social Media

De succesfactoren voor goede content

A

Social media overzicht

Trends en ontwikkelingen rondom social media en kenmerken per platform, zodat je erachter komt welk platform het beste bij jou en jouw doelen past.

A

Social media strategie

Wat social media als marketingtool voor jouw bedrijf kan betekenen, wat je nodig hebt om een goede strategie te maken, hoe je klanten bereikt en hoe je jouw verhaal met succes deelt.

A

Content succesfactoren

Wat werkt wel en niet op social media? Wat zijn goede berichten en hoe maak je ze?

–>  BINNENKORT NIEUWE DATA!  <–

Voor wie is deze masterclass bedoeld:

Deze masterclass is bedoeld voor ondernemers die social media op een meer professionele en effectieve manier willen inzetten voor hun bedrijf, zodat ze online succesvoller zichtbaar zijn voor potentiële klanten.

–>  BINNENKORT NIEUWE DATA!  <–