De eerste blog van december! De tijd van pepernoten, chocoladeletters, banketstaven, heerlijke kerstdiners en een goed glas bubbels tijdens oudejaarsavond. Maar tussen al deze gezelligheid door, moeten de toko’s van alle ondernemers natuurlijk wel blijven doordraaien. Zo ook het bedrijf van personal trainer Laura. Die er uiteraard ook in 2019 weer voor gaat zorgen dat we deze december lekkernijen allemaal weer kwijt gaan raken. 😉 In deze blog beschrijft Laura hoe ze haar bedrijf promoot.

Het begin van FIT BY LAU

Tijdens het opstarten van mijn bedrijf heb ik nagedacht over het promoten. Ik heb bijvoorbeeld gedacht aan een stukje in de krant, maar uiteindelijk ben ik in eerste instantie begonnen met het aankondigen van FIT BY LAU op Facebook. Dit heeft zo ontzettend goed gewerkt! Dezelfde avond kreeg ik al verschillende mailtjes binnen van mensen die een kennismaking met mij wilde plannen. Super leuk! Daarna is het allemaal zo snel gegaan…

Tijdens kennismakingsgesprekken vraag ik altijd waar mensen mij gevonden hebben. Hier ben ik altijd heel benieuwd naar! Vaak krijg ik dan te horen: ‘via via’, wat ik écht heel leuk vind om te horen! Ik denk dat mond-tot-mond reclame overigens erg goed werkt. Als mensen enthousiast zijn vertellen ze dit graag door.

Vindbaar zijn op Google

Daarnaast vinden klanten mij ook via Google. Voordat ik begon met FIT BY LAU heb ik er voor gezorgd dat ik goed vindbaar ben via Google en dat ik niet ergens op pagina 10 sta als je ‘Personal Training in Schagen’ intypt. Hoe ik dat heb gedaan? Dat is een klusje op zich en daar heeft mijn vriend mij goed bij geholpen. Maar Social Media draagt hier ook aan bij.

Facebook & Instagram

Nu, ruim 2,5 jaar verder, zorg ik dat ik actief blijf op Social Media (Facebook en Instagram). Niet te veel maar wel voldoende. Ik probeer elke dag of om de dag wel iets te posten. En dat werkt ook prima voor mij en vind ik ook leuk om te doen! Soms een leuk weetje of lekker recept, een impressie van de trainingen en weer een andere keer een motiverende quote.

Likes en reacties onder een post zijn leuk maar dit is niet mijn doel. Ik krijg zo vaak van mensen te horen ‘Ja ik zag het op Facebook/Instagram!’. En dat vind ik eigenlijk veel leuker! Mensen zien je dus en dát is belangrijk.

Mijn leerpunt voor 2019

Soms schiet het er bij in hoor. De afgelopen tijd ben ik veel minder actief geweest op Social Media, omdat ik het simpelweg vergat doordat ik zo druk was met trainingen geven en nieuwe ideeën bedenken voor 2019. En dit vind ik dan ook geen drama. Voorheen plande ik mijn Social Media-momenten in, maar de afgelopen tijd is dat er bij in geschoten.

Maar misschien is dit toch wel een leerpunt voor 2019; mijn momenten weer beter inplannen en van tevoren bedenken wát ik ga posten. Dit scheelt tijd en dan weet je zeker dat je goed zichtbaar blijft op Social Media!

Laura

Over de auteur: Laura Gleijm

Eigenaresse FIT BY LAU

Wij (De meiden van Noppen) zijn eigenlijk gewoon maar wannabe’s… Laura is er gewoon écht eentje; een fitgirl! In 2016 startte ze haar bedrijf en brengt ze de dagen door als personal trainer en lifestyle coach. Ze geeft voedingadvies en helpt jou om je doel te bereiken. Onderneemster & sporty in één dus!

Lees alle artikelen van Laura >>

Reacties

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.